Tuesday, March 27, 2018

Because This is My First Life

bismillahirahmanirrahim


actually this is not about my first life. this is about drama called "Because This is My First Life". saja nak suggest korang tengok drama ni. kihkihkih. taklah, if kalau nak tengok apa salahnya kan? aku sendiri tak sangka wehy kehidupan sebagai seorang pelajar degree part 1 macam aku ni boleh dapat tengok drama dikala waktu hectic week. kahkahkah. bukan apa, ini namanya kena rancang aktiviti kita sebaiknya terutama sekali dari segi menyiapkan segala adik beradik assignment. 


Because This is My First Life ni drama terbaru dari tvN. terbaru? yela terbaru even ianya baru tamat 28 Nov 2017 hari tu T.T semuanya ada 16 episod dah setiap episod ada title masing-masing. kenapa aku sarankan untuk tengok drama ini? it not about love 100%. ianya termasuk dengan kerjaya, kehidupan masing-masing yang tak semestinya indah, pandangan masing-masing tentang perkahwinan juga terselit scene lawak. even mesti rasa alaaa. Min Ki tak hensem laa. (hero) hello. pada mata aku Min Ki ni hensem walaupun tak sehensem Lee Min Ho. aku kenal Min Ki pun dalam movie Haeundae (known as Tidal Wave) even dia pernah berlakon dalam drama Love Truly berganding dengan Eugene. seriously aku tak perasan Min Ki berlakon dalam Love Truly. hahahaha. pernah tengok kot drama zaman aku darjah 6 (setelah digoogle list drama Min Ki)


apalah yang aku bebel ni. nak bagi sinopsis pun korang boleh search sendiri dekat wikipedia. kalau aku cerita pun nanti copy paste balik ayat yang sama. nampak sangat plagiarism. hahaha. oh ya! budak umur bawah 15 tahun tak boleh tengok tau sebab drama ni untuk orang dewasa je. kalau tengok pun bukan faham sebab drama korea suka sangat bagi fakta. lol


watak dalam drama ni semua best!


okay lah, memandangkan entri ni tersimpan dalam draft dah lama sejak tahun lepas (padahal aku nak update lepas je habis katam drama ni -.-) mesti sebahagian korang dah tengok drama ni. jom la share korang suka scene apa dalam drama ni. watak apa and so on. 


oh ya! ost dia superb! ada 8 lagu semuanya dan aku jadikan playlist kalau tetiba nak acah tangkap drama-drama sikit. hehe


MyLittleNote:: sekarang ni aku dah jarang nak tengok korean drama. i don't know why. padahal list nak tengok tu banyak sangat. lagi-lagi nak tengok Korean Odyssey? haa gitu la. 


No comments:

Post a Comment

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.