Monday, August 16, 2021

Re-make of Sugar Glider Doodle

بسم الله الرحمن الرحيم

aku pun tak tahu kenapa tengah malam buta ni aku pergi stalk entry lama-lama aku dulu zaman sekolah menengah dan lepasan spm. bila baca balik memang cringe. tapi aku terjumpa satu entry yang aku pernah join giveaway melukis doodle. so aku decide nak lukis balik version 2021 dengan menggunakan ipad yang baru beli. (of course dah janji nak buat artwork right? haha) serta ilmu yang ada semasa zaman diploma. kini aku melukis balik menggunakan skills yang bertambah baik. dulu ye la kan aku lukis free hand gitu tanpa gridline. sekarang aku lukis semua benda kena gridline. kalau tak memang akan jadi senget dan benget. mata kiri terbesar la, kening herot la. 😂

versi 2012

versi 2021


macam makin teruk je? hahahahaha makin serabai, makin berisi. terima lah karya pepagi buta jam 1 pagi. oh ye, btw versi 2021 ni aku pakai procreate. banyak lagi benda kena belajar guna apps ni. aku setakat guna benda basic and still mengeksperimen berus-berus yang ada. kena banyakkan tengok tutorial lagi ni. yosh! ganbatte ne

MyLittleNote:: risau dengan diri sendiri kadang-kadang ni. semakin lama semakin banyak pulak post jadi draft. hope tak writing block. Jya mata ne!

18 comments:

  1. Bagi akak yang cuma lepas lukis orang lidi ni, dua-dua cantik. Versi lama nampak garang sikit, versi baharu ala-ala lembut jinak gitu 😊

    ReplyDelete
    Replies
    1. lukis lidi pun satu art juga, hehe. mungkin garang dan lebut ni nampak dari segi cara colouring . hehe

      Delete
  2. Replies
    1. alhamdulillah, :) ni kalau tak praktis lama2 memang akan ke laut XD

      Delete
  3. Akak rasa dua2 lawa, cuma versi 2021 tu nampak macam kurang sharp.
    Maybe pasal awak baru belajar guna apps tu.

    Hmm..akak pun, tulis sikit..pastu terbiar jadi draf.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu, mungkin sebab saya baru explore apps tu..

      hmm, taktahu nak buat macam mana. hehe

      Delete
  4. Akak ke dulu duduk oversea tu kan? Sebab rasa dulu rajin gk bace2 blog kawan2.
    Best jugak procreate boleh buat video pendek kan guna gmbr yang kita lukis.
    Tapi sy guna apps adobe illustrator draw sebab bg sy apps ni dia boleh betulkan garisan yg bengkak-bengkok. Jadi senang sangat nak lukis tak perlu risau tangan lukis garisan yg tak smooth, dia automatically smooth kan garisan kita lukis.

    By the way, lawa akak warna! Tutorial plis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaha, bukan kak. kak paani confius antara Hana Sakura dengan Hanamiko Sakura punya blog ni. hehe. ya procreate ni banyak benda boleh guna tapi tu la nak kena belajar lagi. adobe illustrator pulak saya memang nak belajar lagi. banyak betul software2 arts nak kena belajar ni.

      saya tak pandai mana nak buat tutorial colouring ni. hehe

      Delete
    2. Oooooo hehehehe tersilap orang la tu...sorry ek... ada link blog yang Hana Sakura tu?
      Awak student lagi atau dah keje?

      Delete
    3. http://hanasakura-tomodachi.blogspot.com/ ni link dia kak, hahah takpa tersilap orang, dulu pun orang kerap tersilap jugak. hehe

      saya dah kerja sekarang :)

      Delete
  5. wahhh comelnya! makin improve! dulu saya selalu lukis doodle n pastu letak kat entry2 blog, sekarang dah lama sangat tak lukis kartun2 camni hahaha. Rasanya skill melukis dah tak berapa sangat dah kot xD

    ReplyDelete
  6. dua dua lawa sebenarnya , saya selaku orang tak berapa seni dua dua saya hargai hehehe

    ReplyDelete
  7. Hehe this is so cute! remake and the original both comel

    ReplyDelete
  8. Cantik sungguh dah ni..kalau saya yang lukis tak terkeluar macam ni :P Selamat melukis!

    ReplyDelete
  9. Sekarang lagi lawoo apa. Btw nak follow twt pls

    ReplyDelete
  10. More better pada saya. Cantik lukisannya. Practise make perfect :)

    ReplyDelete

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.