Tuesday, March 22, 2011

Bicara Hatiku 2

menyesal untuk meminati seseorang kerana hati ini telah dikecewakan sekali lagi.
kalau orang tu tak suka sapa2 tak kesah lah sebab dia masih mencintai ALLAH.

kalau aku meminati dia? nak kena bagi tahu ke? aku tak macam tu sebab aku masih pegang dengan sunnah Rasulullah, barang siapa yang mempunyai perasaan sayang terhadap seseorang, simpanlah perasaan itu sehingga kamu mati. kamu dianggap mati syahid.

tapi alangkah kecewanya.
kalau dia suka kat orang lain pun, kita layan dia, dan dia pun layan kita. tak kesah.
tapi kalau kita layan dia tapi dia buat tak tau. dan orang yang dia suka pun layan dia.
betapa peritnya.
dan orang yang dia suka tu sahabat kita, dan orang yang dia suka tu mengadu kat kita yang orang yang dia suka tu tak suka dia. tapi tengok air wajah orang yang dia suka tu suka kat dia.
sedih tak? betapa sedihnya.

arkh..penatlah meminati orang..sakit hati...

-by-
Hanamiko Sakura

Sakura menempek di entri ini:

:: Copyright Hanamiko Sakura ::

1 comment:

  1. belajar dulu sampai berjaya...
    ingat cintakan BUNGA akan Layu,
    cintakan MANUSIA akan mati,
    tapi cintakan ALLAH itu hakiki..
    so ???

    ReplyDelete

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...