Wednesday, August 9, 2017

Beauty Product | Peripera (Oil Capture Pact)

Bismillahirrahmanirrahim,

hai! aku pun tak tahu kenapa tiba-tiba mood nak review product? tak la, bukan serius review. aku cuma nak kongsikan kegilaan aku. kegilaan mengapakah? kisahnya aku tanpa tersengaja membeli product ini. kau tahu sendiri kan beauty product dari oversea ni mahal ㅠㅠ

ni semua disebabkan Kim So Hyun. sebab aku suka dia! dan aku dapat tahu dia ni duta Peripera. one of korean cosmetic product. lepas tu aku jalan-jalan lah dekat watson Setia City Mall which is terletak di Setia Alam. terjumpa pulak dah rak Peripera ni. kemudian, terjumpa pula dah Oil Capture Pact ni. tercuba-cuba kemudian terjatuh hati. comel je bedak ni XD

masa nak beli ni, dah out of stock. jadi sis redha. dan keesokkan hari dan berapa bulan kemudian aku pun jalan ditempat yang sama. and I'm glad stock sudah kembali ada! yahooo! disebabkan ianya limited stock. aku pun rembat satu. nak bagitahu harga pun aku tak sanggup. takut menyesal. LOL and this is my first beauty product yang paaaling mahal. AHAHHAHAHHA (gelak tak tahu la gembira ke sedih)


kecik ni je bedak dia. dan aku lebih suka bedak jenis macam ni berbanding BB cushion. eii berminyak habis. tak sesuai untuk orang yang kulit berminyak pakai BB cushion ni.


tada~!!


span tu fluffy gebus gebas. (●ㅅ●)


tada~!! bedak ni colour putih dan sesuai dengan semua jenis kulit. maksud saya tona warna kulit. bedak ni sekadar bedak serap minyak.

BAGUS KE?
bagus ke tidak? jawapannya aku belum guna lagi sebab sayang. sayang la dah mahal-mahal beli. hahaha. sampai rasa nak jual balik. but one day aku akan pakai juga. nak habiskan bedak-bedak yang aku baru beli. dah beli, beli lagi. apa teruk punya perangai. tapi yang pasti teskturnya lembut. tidak sama seperti bedak-bedak compact yang lain yang pelbagai tona warna itu. macam mana aku tahu? sebab dah pakai tester thats why jatuh chenta! giteww.

dan aku suka dengan Peripera ni. concept dia macam remaja sikit. Kim So Hyun pun muda dari aku. tapi dia cute sangat! sekarang ni dia buat product baru iaitu lipmatte ke lipstick ntah. warna pun cantik. botol dia pun cute!

kalau nak skodeng product-product Peripera ni boleh je terjah official instagram diorang
juga

sekian

dari daku yang start suka dengan barangan product beauty dan cosmetic dari korea. lol

MyLittleNote:: gigih nau taip entri waktu kerja. stay for next storiesss! jya mata!

6 comments:

  1. lebih kurang sama mcm bedak innisfree saya, size dgn warna pun sama. bedak kecik kan tpi harga dia mahal hahaha. yg penting puas hati!

    ReplyDelete
    Replies
    1. innisfree product korea jugak kan? hahahha product oversea memang mahal. lepas tu menyesal beli.. tapi best2 pulak tu.. takda la menyesal 😂😂

      Delete
  2. akkkkkkk ahahaha mana ada org review tp x pernah guna lagii ahaha murung jap lepas saya baca akk syg sgt nak guna.. ohh tp pernah pakai tester kan? kira ok la tuu ahaha

    sy tgh cari bedak gak sbnrnya sebab lps pakai sunblock muka shining sangat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. heyy, akak tak cakap akak review. akak cuma nak share je kan. ahahahahhahahha.

      akak pun taksuka pakai sunblock sbb nanti muka shining.. lepas tu menyesal dengan bebel sebab muka burn. hahhahaha

      Delete
  3. comel je packaging dia. :D
    BV pun ada bedak macam nie tp brand w.lab (sebum out finish pact). suka sangat pakai sebab muka jd kurang berminyak. tapi dah pecahhhhh T^T

    nak review pulak pls. hahahha

    ReplyDelete
  4. ada bedak peripera ni tapi tak pernah buka jugak sebab tak pakai lol.

    Paling best bedak innesfree yang no sebum powder

    ReplyDelete

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.