Thursday, November 10, 2011

Tinggal kenangan..

seorang guru yang banyak berjasa kepada anak muridnya telah kembali kerahmatullah pada hari Ahad 6 November 2011.. terharu dan sebak bila sekarang ana sibuk menempuhi SPM arwah tiada di sisi untuk memberi sokongan.. Ya Allah.. Engkau tabahkan lah hati hambaMu ini..

sudah dimaklumkan batch2 ana yang amat ustaz sayang.. ustaz cakap.. kami ni nakal tapi baik.. ustaz bertungkus lumus memberikan yang terbaik buat kami.. segala rahsia sekolah ustaz ceritakan kepada kami.. tak pernah ustaz ceritakan kepada tingkatan lain.. event masa batch abang ana.. (makluman : abang dan ana belajar di sekolah yang sama.. tapi dia dah jadi ex-student)

ustaz banyak bercerita.. tentang kisah hantu, jiin, segala macam hantu yang ustaz kongsi bersama.. ustaz juga seorang yang rendah diri.. tak pernah membangga diri.. ustaz sudah kami anggap sebagai bapa kami sendiri.. 

Ya Allah, ana ingat lagi hari jumaat lepas.. itu lah minggu terakhir dan hari terakhir ana bersemuka dengannya..  masa tu dalam majlis restu ilmu.. pesan ustaz :

ana : ustaz, saya minta maaf kalau saya banyak buat dosa dengan ustaz.. saya minta maaf dengan keputusan SMA saya..

ustaz : kamu tak salah apa2 pun dengan ustaz.. jadi anak solehah.. berbakti kepada ibu bapa.. jaga solat.......

lepas tu nasihat ustaz tenggelam dengan tangisan air mata ana.. ana dah tak ingat..

ustaz juga pesan dekat ustaz lain..

ustaz : man, kau tolong jagakan solat budak2 SPM..

Ya Allah, meleleh air mata ana.. ana tak sangga betapa sayangnya arwah ustaz sayang sangat pada batch2 kami.. ada sesetengah ustazah dan guru2 lain pun mengakuinya.. 

kami akan buktikan.. kami tak akan kecewakan ustaz lagi... kami akan lakukan yang terbaik ustaz!!!

maaf ye dik, akak copy paste pic Syazwani sorry sesangat.. nak buat kenangan..


Sakura menempek di entri ini:

:: Copyright Hanamiko Sakura ::

2 comments:

  1. innalillah... semora roh arwah dicucuri rahmat... bykkan bersabar ye dear...

    ReplyDelete
  2. kullun nafsin zaikatul maut.. setiap yang bernyawa pasti akan meninggal dunia..

    ReplyDelete

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...