Wednesday, June 6, 2012

Donat Coklat...

Bismillahirrahmanirrahim.

Hari tu aku puasa. Err.. tiba2 ngidam nak makan donat coklat. Ni gara-gara aku belek majalah Rapi dan terpandang keenakkan donat coklat. Maklumlah. Time berpuasa ni, semua makanan nak dimakannya. Teringin nak makan tulah, inilah. Macam2. So, dengan segala kudrat kewanitaan aku. (cehh~) aku berjaya membuat donat coklat. First time tu. Ho ho ho. Memang mula2 tu aku tak reti nak buat donat. Tapi, ibu terchenta ada di sisi bersedia untuk menjadi ketua chef mengarahkan aku itu dan ini untuk menghasilkan donat coklat yang berkualiti tinggi. *blink blink* he he he. Jadi, aku pun menjalankan tugas berpandukan teriakan ibu dari ruang tamu. (kebetulan masa tu ibu tengah jahit baju)

Tuang.. tuang.. tuang..
Bancuh.. bancuh.. bancuh..
Uli.. uli.. uli..
Bentuk.. bentuk.. bentuk..
Goreng.. goreng.. goreng..
Akhirnya. Tada!

abaikan rupa donat tu. comot tapi sedap ^_^

MyLittleNote :: aya~ ingat tadi beriya-iya nak tengok cinta vlog. aleh2 jadi kembang anak tekak, terasa nak muntah berwarna-warni. eh!

Sakura menempek di entri ini:

:: Copyright Hanamiko Sakura ::

19 comments:

  1. percubaan yang bagus...nnt boleh la wat untuk akak skali eh!hehe

    ReplyDelete
  2. Fiwittt da boleh kawin dah ni...

    ReplyDelete
  3. selamat malam2 tgk.. kalau siang.. adoi..

    ReplyDelete
  4. letak la cara2 nk buat...nk try :D

    ReplyDelete
  5. nyum... nyum.... donat coklat tu... huhuhuuhu

    ReplyDelete
  6. gebu x donut ni?mesti sdap:) akak buat xgebu pun..garing ada la..hihi

    ReplyDelete
  7. bravoooooo clap clap clap
    senang jer buat khen
    oishii sou

    ReplyDelete
  8. menggiurkan coklat tu..minta di makan..
    apsal tetibe nk muntah kalerpul?

    ReplyDelete
  9. perhhhh salutan coklat tuuuu....sngt2 menggoda! :P

    ReplyDelete
  10. nyum3... nampak sedap.. nak resepi..hehe

    ReplyDelete
  11. jadi lapo lah pulak tengah malam2 ni..

    ReplyDelete
  12. suru mak masuk masterchef... jadi juri... kalau si AA tu buat hal.. teriak ker... hehehehe

    p/s: yup mickey mouse tu pameran jer... sempena cuti sekolah kot...

    ReplyDelete
  13. fuhh coklat melimpah ruah. nyumnyum. :D

    ReplyDelete
  14. nk resepi.. hihihi..

    p/s: mcmla rajin msk lady nih.. huhuhu

    ReplyDelete
  15. biar comot macam mana pon, yg penting masuk tekak sedaappp. kan ? :D

    ReplyDelete

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...