Monday, May 30, 2011

Pelbagai pengalaman...

pengalaman pertama apabila aku terkena tempias ketegangan kata2 abang ipar.~ dan malam tadi aku bermalam di apartment kakak.~ itu pun first time.~ hari ini, kakak bawa aku jalan2 ke taman cahaya/taman pertanian di Shah Alam.~ eleh, tempat tu je ke? tak ada tempat lain.~ dah tu je yang termampu oleh kakak.~ lagi pun idea tu abang ipar punya.~ dan kakak hanya menurut perintah.~ kami bercadang mahu ke tempat 4 musim, tapi di tutup sementara waktu atas kerja2 membaik pulih.~ redha je.~ jalan2 hirup udara segar di empangan biru(rasanya tu namanya sebab aku dah lupa).~ haila, nak taip pun penat.~ kurang tidur.~ sebelum tu juga, aku berangan-angan yang abag ipar akan bawa aku ke Putrajaya sempena sejuta belia.~ eleh, kempen ni kalau tak bawa super junior memang tak sampai lah sasaran Menteri Besar kita.~ lagi2 tengok konsert super junior free of charge.~ sapa tak suka, artis luar negara tak payah nak beli tiket buat konsert di Malaysia.~ lagi pun, tren remaja zaman sekarang ni.~ tren K-pop.~ termasuk aku.~ he.~


terbaru...semalam hari sabtu,
aku mengikuti ibu pergi kenduri kahwin di rumah saudara kepada kakak iparnya. di bandar Puncak Alam lah katakan...kenduri tu memang kenduri yang agak mewah....aku malu betul....jumpa sepupu2 yang berlagak kaya tu....masa nak balik tu...tiba2...aku terjatuh...nasib baik tak terjelepok macam nangka busuk... tergelincir saja... aku cover yang aku saja je nak duduk2...betulkan kasut aku... kakak perasan, kakak tak cakap apa2, just terkejut...malu gila.... nasib baik majlis tu samar2 je... tetamu pun nampak kurang... dalam hati aku nak cepat2 balik... panas dekat situ... well, aku ikut pun sebab aku ada juga kawan yang tinggal di puncak alam ni... ikutkan hati aku yang keras kepala ni... tak nak aku datang... ni pun sebab ibu yang suruh... air di cincang tak akan putus... pepatah ni sesuai dengan adik-beradik... tapi kalau untuk sepupu sepapat macam tu jangan harap aku nak berbaik atau menyukainya… perangai mereka berubah sama sekali… huh!!!

(CERITA NI SEMALAM PUNYA POST, TAK SEMPAT SEBAB ADA ORANG BISING)

-created by-
Hanamiko Sakura
mood : agak baik..:)..ada orang suruh senyum:)

No comments:

Post a Comment

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.