Wednesday, January 25, 2012

~Perjalangan Sepanjang CNY~

WARNING : enry ni panjang berjela-jela... ^__^ aku dah bagi tau dah! 

sempena cuti tahun baharu cina, aku dan keluarga pergi berjalan2...
dari utara sampai ke selatan selangor...

Hah! sebelum tu... aku nak buat wish belated birthday dekat ibu...
Happy Birthday Ibu ^^
22 Januari
urm... asalnya aku nak plan segala rancangan dekat otak kepala aku...
nak bawa ibu jalan2... tapi kakak pulak flight pergi kelantan... (balik kampung leh tu...)
dan si zaki tu berambus pergi balik perak... (opss... jahatnya ayat)

then, kita orang pergi jalan2 keesokkan harinya...
mula2 kita orang pergi simpang lima... balik kampung jugak... pergi rumah nenek sedara... 
so exited sebab masuk bendang... (sebenarnya aku yang exited...)
hahaha... nenek sedara buat kenduri kesyukuran
tapi malangnya... padi dah di tuai... tak dapat eden nak posing2 dekat sawah :(
tapi ibu amik sikit padi... bagi dekat aku... ^^ hahaha... arigatou

lepas tu kami singgah dekat rumah sedara2 yang lain...
masa sampai dekat sekinchan... bapa tiba2 cakap suruh singgah dekat bagan... cari ikan...
selalunya kawasan bagan kawasan penduduk warga cina...
??? tapi mestilah orang cina tengah 'raya'... sebab CNY kan...
hah! masuk2 semua tutup...
hah! amik kau...
rasa macam best lah juga... sebab masuk kawasan orang cina yang tengah be'raya'
masa kita orang masuk tu... dia orang tengah prepare nak buat pesta2... uh! aku dan kakchik exited nak tengok tarian singa depan mata sebab pemain dah ada,, kepala singa pun dah ada... tinggal main je...
tapi, ada jugak lah yang lawak... maybe sebahagian daripada mereka pelik sebab kami orang melayu muncul disitu....

lepas tu, kita orang singgah dekat tesco kuala selangor dan menyoping...
kakchik beli sushi... nak tau tak... akhirnya aku berjaya menelan seketul sushi...
rasa terharu dan nak menangis... har3 pelik lah aku ni... tolong abaikan...
dulu, sebelum aku merasai keenakkan sushi,, punya lah exited sebab dapat makan sushi...
pilih tu.. pilih ni... nak pilih sama macam cerita chibi maruko chan... tapi bila makan...
aku tak boleh telan... har3 

then, continue our journey to telok gong nak songgrok towon... hahaha jawa dah keluar...
pergi rumah sedara sebab 'anak punya sepupu saya' cukur jambul... (buat kenduri kesyukuran je... budak nya memang dah botak pun...)
oh! my nephew... so cute... kawaii... pipi dia tu rasanya macam nak cubit2... gigit2... cium2 je... ^^
tapi seronok lah jugak sebab dapat pangku dia...
i did it... yeah!
sebelum ni memang tak berani pun sehingga lah pangku anak buah sendiri...

the end of the story


uh! takde lah panjang sangat pun entri ni... saje je nak buat suspen... har3

MyNote : oh! pasal sepupu tu... aku memang tak rapat sikit dengan dia... sebab beza umur kot... tapi sepupu sebaya + gila2 + kezen till jannah + sehidup + semati memang ada... DISINI

3 comments:

  1. wahhh2.. seronok betul dia berjalan-jalan ea.. best la leh jalan2 ngan family.. dah lama cikten xjalan2 ngan family.. xsabar nak tggu bulan 8.. nak balik umah !! hihi

    ReplyDelete
  2. Yeah2x blk kg
    Syoknyer blk kg Tgk bendang ijau kejap biji mater ek
    Nk gelak bab Telan sushi tu
    Mcm susah jer bunyi nyer ngeeee!

    ReplyDelete
  3. best tau balik kg...


    er..


    merepek sudah...

    ReplyDelete

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.