Tuesday, January 31, 2012

~Rambutan gari~

Hahaha… tajuknya macam lawak je… bahasa jepun + bahasa melayu… tapi aku tak tahu rambutan dalam bahasa jepun… har3



Mengimbas kenangan saat aku bersama buah rambutan… ceh, macam aku dengan rambutan ada hubungan istimewa pulak… eh, dah merepek pulak aku ni… dulu, masa kecik2 dekat depan rumah aku ada pokok rambutan… sekarang dah kena tebang… (T.T sob2 buat muka sedih)asal ada musim rambutan… pokok rambutan dekat depan rumah akan jadi mangsa aku… har3ßketawa orang jahat…

Senyap2 aku panjat pokok lepas tu melantak makan rambutan banyak2… dan aku akan menjadi nakal jika aku baling kulit rambutan tu dekat orang yang tengah lalu lalang dekat bawah… har3.. lepas tu aku akan goyangkan pokok pura2 jadi anak jiin… macam cerita nujum pak belalang… hahahaha…  jahat tak?? Ngee… best bertenggek dekat pokok sambil makan rambutan… tak kira pagi, petang, siang, dan malam… malam pun aku pernah panjat pokok tau… time tu bulan puasa… tak ada sapa yang makan kecuali malam… so, bapa teringin nak makan rambutan… aku dan abang yang menjadi mangsa… akhirnya aku yang panjat… malang tak berbau… aku hampir2 nak terjatuh… sempat juga aku berpaut… Alhamdulillah… selamat…itulah pengalaman memanjat pada waktu malam…

Tapi kini, nafsuku nak makan rambutan dah pudar… rasa malas pulak nak makan rambutan… entah lah… tak tahu kenapa… sedih sungguh…

Hahaha… tak mau nanges2…

MyLittleNote: pasal ajl26 hari itu,, aku suka bebenor tengok penampilan si hafiz... macam budak kampung yang comel + nakal... hihihi... 

Sakura menempek di entri ini:

:: Copyright Hanamiko Sakura ::

4 comments:

  1. rambutan still sebut rambutan kat sini...nihon x der pokok rambutan nak makan kat beli la kat kedai siam etc...uwaaaa berbuih jelezzzz ni lama x makan buah vulu ni ngeeee

    ReplyDelete
  2. best nyer pandai panjat pokok..hehe..
    sempoikan persembahan hafiz..sy pun suka..hehe

    ReplyDelete
  3. ohh kl mcm tu kita serupa la !! masak kecik2 dulu mmg suka buat keja nakal makan rambutan atas pokok pastu baling bijik rambutan kat orang yang lalu bawah pokok tu.. keh3..

    ReplyDelete
  4. skrg buah rambutan tgk pun tak lalu..HAHAA sama lah kita..

    ReplyDelete

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...