Saturday, February 4, 2012

~Dingin Salju Indiana~

oh mr google


mr google

novel yang di adaptasi menjadi drama

mr google

hati aku tiba2 terasa melekat dengan cerita ni... mula2 cerita ni memang aku tak ambil kisah... buat dono je... almaklumlah... aku ni salah satu penduduk mesia yang tak suka tengok drama melayu... kalau buat drama berunsurkan islamik... aku pun tak terasa nak melayan sangat... tiba2 aku jadi minat dengan drama ini saat mereka menjejak kaki di bumi orang puteh... lagi sweet + sweet sampai naik gula dalam darah aku bila babak Nana dengan Iskandar... hurm... mana lah nak cari jejaka macam Iskandar... bila berbual,, pandang pompuan pun tak nak... siap bagi nasihat dekat Nana untuk menutup aurat...

so, yang lagi real mesti dalam novelnya kan...
tercari2 sampai botak pening kepala aku... tak kira! nak juga cari buku tu sampai jumpa...
serius... satu2nya cerita tanpa hero... ada 3 heroin yang meneraju cerita ni...
hero wataknya setakat tengelam timbul macam sabut kelapa dekat parit depan rumah aku je...
har3... merepek sudah... =)

MyLittleNote : petang tadi sesaje je *arep melu kakchik *dandani kereto... fez time shake hand dengan orang cina... macam salam akad nikah je... ibu cakap... salam tanda berjaya...

*arep melu = nak ikut
*dandani kereto = betul/baiki kereta

2 comments:

  1. filem/drama melayu berunsurkan islamik tak banyak dan tak sehebat filem indonesia.. bukan nk berbangga dgn hasil filem indonesia tp filem2 mereka jauh lebih banyak iktibar dan pengajaran yg meruntun jiwa bila menonton.. seriusly sedikit sebanyak terkesan jugak la kt hati ni lepas tengok.. kdg2 perlu jugak tengok filem berunsurkan islamik ni.. at least kita dpt something utk topup iman kita.. :)

    ReplyDelete
  2. aku...inginkan diri mu...dtang dn temui aku... kan ku kata kn pada mu...aku sgt menyintai dirimu...

    er..

    aku menyanyi kh??

    ReplyDelete

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.