Monday, February 13, 2012

Seminar

seminar pendidikan percuma program khas kerajaan 
(program usahama uitm)
err... mula2 masuk aku dah blur.... tak faham lah...
bukan aku nak sombong + meninggi hidung macam pinochio... 
sebenarnya... pasal bab universiti ni aku dah tahu serba sedikit...
macam mana life kat sana... dan etc...
terima kasih kepada kakak, esyam, kakchik, zaki...
yang menceritakan serba sedikit tentang universiti...
untung jadi anak bongsu... kih3

err.. gambar ni aku tangkap curi2... 

lepas je habis ceramah.... kakak kata suruh blah... sebab katanya nak daftar dan terus dapat surat tawaran kena bayar RM40.... err... lebih baik tak payah... tak minat pun dengan universiti.... apa ek??? dekat melaka tu... A famosa.... entah lah...

lepas tu,, kakak cadang suruh masuk maktab.... banyak kebaikan....
dapat elaun...
lepas keluar... sah2 dapat kerja...
lepas tu senang nak sambung belajar.... 

mula2 aku rasa macam blur.... sebab aku ni garang ajar budak2 kecik ni... kalau jadi cikgu pun aku nak ajar budak sekolah menengah.... membe cakap..."kau jadi guru displin je"
hehehe.... dan lagi satu... aku tak berapa suka jadi cikgu sebab aku tak pandai mengajar....

bila di tambah, tolak, bahagi, darap, pai kuasa 2, square roots...
aku ambil keputusan nak masuk maktab....
lagi pun.... guru kaunseling aku cakap suruh jadi cikgu....
tak apa lah.... aku terpaksan lupakan cita2 aku yang tak kesampaian....
jadi cikgu ni pun pekerjaan mulia... tapi aku nak berniaga... macam Rasulullah... erm... apa pun ganbatte Hani-chan... kih3

MyLittleNote :: dan alasan lain.... aku takut nak masuk universiti... wuahhhh !! =(

Sakura menempek di entri ini:

:: Copyright Hanamiko Sakura ::

9 comments:

  1. banyak keistimewaan cikgu dik..

    leh sebarkan ilmu..

    cr nak mengajar tu nanti akan diajar di maktab.. :)

    guru tugas murni.. ganjarannya besar kalau kite ikhlas..

    ReplyDelete
  2. jadi cikgu... pekerjaan mulia....^^

    ReplyDelete
  3. aku rase seronok ape jadik cg.. bole dpt hadiah tiap2 taon.. hahha !

    ReplyDelete
  4. apa pun selamat belajar, tak kira di mana jua...anda menuntut ilmu

    ReplyDelete
  5. org plg mulia adalahhhhhhhh cikgu! kagum dgn cikgu2~

    ReplyDelete
  6. Dulu kan masa lepas spm dulu..mmg pening kepala jugak dok pikir nk ceburkan diri dlm bidang apa..tp dulu masa pilih tu tak pikir plak pasal minat.. Bila dh jauh melangkah baru tersedar yg bidang i amik skrg ni bknlah i minat sgt pn.. Nk xnk kena follow je la..xkn nk stop tengah jalan kan..so pengajarannya kat sini..nk buat keputusan tu pikir elok2..kita minat tak bidang tu.. Boleh tak kita nk survive dlm bidang tu.. Jgn paksa diri utk buat smthg yg dilur kemampuan kita..kelak kita jgak yg ssh..ape2 pn pikir lah elok2 sblm buat kptusan tu ea.. =)

    ReplyDelete
  7. saye pun cikgu! err..bakal la. belum jadi lagi.hehehe

    ReplyDelete

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...