Thursday, February 9, 2012

Kolam Air Panas

tujuan kami ke situ sebab kakchik nak sangat berendam dekat kolam air panas...
sila abaikan ayat yang salah itu...

masa kita orang datang... tempat itu macam tak ramai sangat... sungguh menakutkan... aku, ibu dan kakchik... blur.. blur.. sebab perasaan bercampur baur... tengok tempat tu macam bilik mandi awam... kih..kih.. dah lah tak boleh berkelah...

aku tengok je 2 orang wanita yang sedang seronok berendam... tapi,, kena angkut air masuk dalam baldi... baru boleh mandi... airnya sangat panas... jadi... aku hanya merendam kaki sahaja...
kemudian, datanglah seorang makcik... dia pun tanya dekat salah seorang wanita yang ada di situ...
er...


ceh! kakchik kata orang tu asal dari myanmar... rupa2nya dari korea... glup! orang korea tu tak faham apa yang makcik tu cakap... aku cepat2 suruh kakchik terjemahkan... dia pun blur... kih2 aku pun blur sekali... nasib baik ada makcik lagi satu tolong terjemahkan... kih2 lawak je... mula2 nampak diaorang pun aku fikir... 'orang cina ke'... hehehe... maklumlah... mesia ni negara yang berbilang bangsa... pelancong pun kita kata orang mesia... aku pun sibuk2 nak cakap bahasa korea... tapi aku tak pandai sangat... aku cuma tahu 'sarangheo' + 'anyongsayo'(ntah betul ntah tidak aku eja ni) + 'arasto' + 'kamsahamida'...
dan aku lebih banyak tahu bahasa jepun dari bahasa korea... [thanks kepada sesiapa yang ajar aku serba sedikit bahasa jepun ^_^ arigatou]... umm... lagi satu.... aku banyak tahu bahasa jepun ni tak bermakna aku terror dalam bahasa ni ek...



aktiviti yang seterusnya mandi.... kih2...

MyLittleNote :: balik tu, aku dan kakchik pening kepala... err... sebab kenapa ek??

Sakura menempek di entri ini:

:: Copyright Hanamiko Sakura ::

11 comments:

  1. If org jpn or Korea mmg ramai x reti eng
    Theyols bangga guna bhsa sendiri
    But if travel susah sket la

    ReplyDelete
  2. best berendam lam air panas.. kl org jepun.. malam2 sblm tdo diorg mandi pastu berendam dalam ofuro/bath tab berisi air panas.. tiap2 mlm diorg buat mcm tu.. katanya baik untuk kesihatan dan jugak kecantikan.. kt sni best la berendam sbb cuaca sejuk kn..

    sakit kepala ?.. emm akak kl berendam air panas xskit kpla.. rsa best je.. tp kl masuk sauna mmg tak tahan. terus sakit kepala.. xtau knapa.. huhu

    ReplyDelete
  3. kenapa tak pektis ckp korea sure org korea tu suka bila dengar..lawak dan comel la gambar last tu... hehe

    ReplyDelete
  4. @Hanis MY
    kih3... macam lawak kan... ada ke masuk baldi... hehehe

    ReplyDelete
  5. Best la mandi kolam air panas. Dulu I rendam kaki yang terseliuh..alhamdulillah cepat sembuh.hehe.

    Ni first time I visit..salam perkenalan.

    ReplyDelete
  6. asap kentut ??haha.. okeyh2,, sangat best tahu bahase asing,, :)

    saya follow sini ya,, sile beri tunjuk ajar..^^

    ReplyDelete
  7. kalau ak pn blur xtau gk bhse korea.hik2

    ReplyDelete
  8. mestilah pening,mandi tak ajak orang pun..jeles tau^

    follow sini..

    ReplyDelete
  9. wahhh korea mali tuuuuuuuu.hehehehhe.

    pegi kolam air panas kt mane ni? sungkai ke? :)

    ReplyDelete
  10. dh lame xmandi kolam air panas, hehe.. >_<

    ReplyDelete
  11. mana tak pening kepala.. berendam dalam baldi kecik tu buat ape..hoho.. fuuuhhhh panasnye..kihkih..

    ReplyDelete

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...