Thursday, February 16, 2012

Bulatan Gumbira

apa itu bulatan gumbira??... istilah kata2 Inche gabanna?? ^^ hehe... bulatan gumbira adalah usrah... semalam kita orang buat usrah dekat PPAS... mula2 tu aku rasa macam kekok sedikit.... maklumlah... aku ni kalau jumpa orang yang tak berapa kenal akan menjadi kekok dan pendiam... bukan sebab aku sombong tau.... aku memang macam ni... 


ketika dalam usrah tu... kawan2 yang lain sibuk berbincang pasal masalah diaorang.... aku?? aku hanya mampu diam sementara dalam hati dan akal fikiran bermain kata2 dan mengolah apa yang dibincangkan... mungkin mereka fikir aku tak ada masalah dalam bab bertukar menjadi tranfomers... ceh! bukan tranfomers... tapi dalam segi pemakaian yang begitu sempurna bagi seorang wanita islam... dalam segi permasalahan agama... dalam segi permasalahan orang sekeliling yang membuatkan kita lemah.... aku?? aku pun ada masalah... tapi aku takut nak luahkan dekat orang yang aku rapat... even ibu atau family... sebab aku takut diaorang tak nak dengar dengan bersungguh2 apa yang aku cerita... apa masalah aku... dan aku takut diaorang tak nak bantu aku.... jadi semua itu aku luahkan kepada Maha Pencipta kita... Allah... aku rasa tenang setenangnya.... kadang2 apa yang menimpa masalah aku jadi hilang lepas aku luahkan dekat Allah... lepas aku luahkan... aku pun berfikir... secara positif... mungkin Allah bagi akal dan fikiran kepada aku selepas aku luahkan... Terima Kasih Ya Allah! aku dapat rasakan yang Allah adalah kekasih aku walaupun kekasih Allah adalah Nabi Muhammad S.A.W.... rasa cemburu pulak terbit di hati.... tapi siapalah aku disisi Allah... hamba yang lemah, hamba yang alpa, yang hina, dan sebagainya lah.... aku tahu Allah sayangkan aku dan Allah sayangkan semua orang dan kamu juga readers ^^

MyLittleNote :: eh! entri ni terluah dekat kamu pulak... kamu tak kisah kan?? (^_^) V

Sakura menempek di entri ini:

:: Copyright Hanamiko Sakura ::

16 comments:

  1. betul tu.. Allah tempat yg terbaik utk kita ngadu mslh krn dia tau apa yg terbaik buat kita hambaNya.. tp kan.. kl dh join usrah segala xleh la senyap je.. kl xnk cta prob pn boleh bg pendapat and so on bl dgr member2 bercerita.. itu bleh mengeratkan lg ukhuwah sesama ahli usrah.. =)

    ReplyDelete
  2. wehuuuu..gadis alim yg brutal! kte sma brutal la!!! heheehe
    nwayy..trasa gk luahan tu~ heheeh

    ReplyDelete
  3. Allah maha penyayang... take care dear!

    ReplyDelete
  4. xkisah pun nk mluah ngan sy, ok je..anytime je leh luah ngan sy...
    btul3.. kite leh mluah pd Allah if kite rs xdpt nk luah pd org lain...

    owh..pgl hanisah eh?
    hanisah-chan...ok ke camtue? >_<

    ReplyDelete
  5. mestilah tak kisah... masalh kalau simpan rasa mcm pecah jantung..

    nak kata hati lak mcm tak kena.. hee~~

    ReplyDelete
  6. meluahlah kepada yang lebih berhak..kan??

    #meluah lebih baik dari pendam..memang tekanan..ermm slmt mlm

    ReplyDelete
  7. rindu nak gi usrah gak
    dulu masa kat mesia seminggu sekali ada usrah taw

    ReplyDelete
  8. kite same.. kdg2 suke pendam.. pendam itu lama2 kalau x disettle dgn baik akn makan diri.. ape2pun Allah tempat mengadu paling baik..

    ReplyDelete
  9. luah je slgi mampu.

    pasti ramai nak mendengar

    ReplyDelete
  10. alololo,, :)

    sekali kite ingat ALLAH,, erkk,, tak ingat bape kali gande ALLAH akan ingat kite,, :)

    ReplyDelete
  11. dulu masa kerja,memang setiap hari jumaat ada usrah..
    masa sekolah menengah pun ada..

    ReplyDelete
  12. mase sy sekolah dlu ada la usrah. hehe..usrah best!

    ReplyDelete
  13. first time dgr istilah bulatan gumbira ni dekat page inche gabanna jgk.huhuu

    ReplyDelete

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...