Friday, June 3, 2011

Kungfu Panda 2

celik mata aku terkejut kerana aku baru teringat bahawasanya aku harus ke sekolah kerana ada ujian lisan yang belum sempurna itu... bangun dah pukul 10.30... macam mana nak pergi sekolah... dah lambat ni... kaunter tutup pukul 2.00... tak apalah... teruskan kerja2 rumah yang berlambak... masak, basuh baju, sidai baju, simpan baju,(lipat baju kakcik yang buat)... setelah selesai... kakcik ajak berjalan-jalan... pukul 3.30 kita cabut dari rumah... destinasi pertama di BSN... masukkan duit... tunggu punya tunggu sampai tertidur... rupa2nya kena masukkan melalui ATM... sengalkan??? dah lah penat menunggu... well,,aku tak tau masukkan duit... yang aku tahu keluarkan duit... kami mula beredar dari BSN dalam pukul 4.20... destinasi seterusnya menuju ke AEON Bukit Tinggi... setelah menyelesaikan urusan parking kereta... kami berjalan menuju ke kaunter pawagam... kakcik ada tanya mahu menonton cerita apa... aku hanya menjawab "apa2 je... kalau cerita ni semua akhirnya sampai kat rumah" kerek gila aku ni... ceh,, tiket wayang mula pukul 6.20... jadi kami mengambil keputusan untuk singgah di POPULAR... shopping buku... kakcik nak buat club member... guna nama aku sebab nak murah... student punya yuran just RM10... itu cadangan aku... dalam tempoh 2 tahun... setelah selesai urusan itu... apa lagi... lepak disitu sampai tiba masanya untuk menonton wayang... aku perhatikan saja kakcik... aik, tak nak beli popcorn ke??? aku dah lah tengah lapar ni... terus je... masuk2... DUMM!!! alamak... terkejut aku... maklumlah baru first time masuk pawagam... aku cakap dekat kakcik yang aku takut... 6.35... baru lah mula cerita KUNGFU PANDA 2 yang kami akan tonton... best... dan lawak... dah habis tu... kami menyinggah di food court... mengisi perut yang berkeroncong... lagi2 perut aku yang sudah lama memainkan lagu SEDETIK LEBIH... ceh... setelah itu kami start shopping... wohoooo..... 10.56...kami balik menuju ke rumah... dalam perjalanan pulang... kami banyak menghabiskan masa dengan berborak... kini barulah aku tahu yang dahulu kakak hampir2 keguguran... kalau tidak... mesti anak buahku tidak ada disisi ku lagi... dan aku belum lagi memegang gelaran MAKSU... kini barulah aku merasai kesyukuran terhadap keanugerahan yang ALLAH bagi... aku sayangkan anak buahku... aku tidak akan marah lagi terhadap anak buahku...


first time masuk pawagam...
memang terkejut...
tempatnya sejuk sangat...
tempat duduk yang selesa...
tak perlu mendongak...
scrin memang besar...
itu pun kakcik ajak tengok lagi...
tengok cerita NUR KASIH THE MOVIE...
aish...

-created by-
Hanamiko Sakura
mood : Happy... aku rindu dengan anak buahku sebab dia balik kampung....huuuuu....sedih....

No comments:

Post a Comment

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.