Tuesday, June 14, 2011

Kesedihan~ kekecewaan~ hanya Allah saja yang tahu

pagi tadi aku menangis.... mendengarkan luahan kata2 dari seorang guru yang mengajar mata pelajaran prinsip akaun.... aku menangis bukan sebab cikgu pasang lagu sedih sambil bercakap.... aku menangis sebab aku kecewa dengan cikgu.... bukan apa,,, dia bersungguh menyatakan anak muridnya tiada kesungguhan dalam menjayakan folio prinsip akaun.... aku sampai tak tidur malam untuk menyiapkannya.... tiada rehat langsung.... tempoh kerja kursus itu cuma sebulan.... padahal, kementrian pendidikan bagi tempoh 2 bulan.... memang tak masuk akal.... kalau kami duduk asrama tak ape juga... ini kami duduk di rumah.... lagi2 aku.... takkan aku nak menghabiskan masa untuk menghadap kerja kursus tu.... aku pun ada tanggungjawab lain sebagai seorang anak.... lebih2 lagi aku anak bongsu.... adik beradik lain dah 'blah' dari rumah.... maklumlah.... ada yang sudah mendirikan rumah tangga,, ada yang bekerja... ada yang sambung belajar..... jadi seorang anak bongsu memang banyak tanggungjawab.... bukan saja anak sulung seorang....


ye.... memang aku akui.... aku hantar folio tu waktu magrib.... siap datang rumah cikgu waktu magrib..... memang seorang yang tidak beradap.... dah lah datang jauh2.... bawa motor.... perempuan.... magrib.... cikgu langsung tak risau pasal aku..... aku kecewa sangat.... itukah yang dinamakan penganti ibubapa disekolah.... aku betul2 kecewa.... cikgu siap bagi amaran.... "cikgu tak nak terima folio yang hantar pada buka sekolah".... mana tak gabranya aku....


lepas tu.... cikgu cerita peristiwa ni di kelas.... memang cikgu tak sebut siapa orangnya.... tapi aku terasa.... siapa yang makan cili,, dia yang terasa pedasnya.... aku betul2 terasa......

fasal folio tu....
kalau aku tak minat dengan mata pelajaran tu.... dah lama aku copy paste dengan orang lain.... dan aku tak akan buat dengan bersungguh-sungguh.... aku memang kecewa gila dengan cikgu tu......

*******************************************************************************************

seorang cikgu nakkan perasaannya difahami oleh anak muridnya....
tapi cikgu tu nak ke faham perasaan anak muridnya.....

cikgu tak akan faham perasaan anak muridnya....

tapi aku juga akui yang biadap terhadap guru adalah satu dosa.....
tapi macam mana dalam keadaan situasi begini????

-created by-
Hanamiko Sakura
mood : tak pernah2 seumur hidup aku sebagai seorang pelajar berasa begitu kecewa terhadap seorang guru...

Sakura menempek di entri ini:

:: Copyright Hanamiko Sakura ::

2 comments:

  1. hakim, whatever happen in your life, ALLAH did not make it useless :)
    so, try to accept the situation although it so hard for you..;)
    insyaAllah, kau akan faham juge akhirnya..:)

    ReplyDelete
  2. terima kasih Faseha,, aku mintak maaf sebab x citer kat kau pasal ni...

    ReplyDelete

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...