Wednesday, May 2, 2012

Minat Seni...


minat aku terhadap seni tak pernah padam..
tak kisah lah seni apa..
seni mempertahankan diri..
seni lukis..
seni muzik..
fotografi..
seni reka..
khat..
kraftangan..
and so on..

dulu, sebelum aku jejak kaki dekat SAM Nurul Iman..
bapa ada pesan..
"sekolah tu tak ada seni"
demi agama..
seni aku tepikan..
besar pengorbanan tu..

ayam berkokok di atas rumah
illaliqa' ma'assalamah

MyLittleNote :: have a nice day everyone :) 

Sakura menempek di entri ini:

:: Copyright Hanamiko Sakura ::

36 comments:

  1. insyaALLAH pengorbanan akan terbalas :D

    ReplyDelete
  2. dan janganlah biarkan minat itu terpadam... :)janji?

    ReplyDelete
  3. anyway,have a great,creative day! :)

    ReplyDelete
  4. demi agama..

    yes...kamu betul dah menyedarkan saya pada yg satu itu...thanks

    ReplyDelete
  5. mee suke melalak dalam jmban . -..- haha . suke sgt2 nan seni nihh ..

    eh eh hana , tuh gambar hana punye eh ?
    mcm mane nak buat efect cahaya bulat2 tu yee ?

    ReplyDelete
  6. dalam agama pon ada seni jugak kan.hehehe..teruskan minat tu.tak semestinya kat skolah je leh berseni.luar pon leh je.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup! betul tu.. belajar tak semestinya di sekolah je :)

      Delete
  7. salam kenal.

    sama lah kita...

    tengok sini gak yee..

    http://yan-sweetfingers.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. huhuhu.. aku pon minat seni2 nih.. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. seni apakah itu yang pakcik minat? hehe

      Delete
  9. Allah knows what`s better for you.. :)

    ReplyDelete
  10. Replies
    1. hahaha.. kadang2 malas nak teruskan pulak.. hehe

      Delete
  11. its oke.. ble2 pon kite bole brseni kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup.. :) tak de lah hari2 nak berseni.. berseni ni kadang2 tunggu idea..

      Delete
  12. ehhee kalo seni2 ni memang tak mint sebab tak kreatif..hehe..takper..agama islam pun ada banyak cabang seninya..:)

    ReplyDelete
  13. Xpa la..xambil bahagian seni xbermakna seni dalam diri awak tu nak dibiarkan ja kan..
    Insyaallah..awak akan berjaya..
    Happy always.. :)

    ReplyDelete
  14. sy orang seni ataupun org halus.. keh2.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. orang halus? di manakah anda? kihkihkih

      Delete
  15. Hmm.. Seni ni sronok kn sis.. Erm, tp sbnrnya keadaan yg sma, ada bntahan tntng seni. Apapun, buat pape pun mesti nk berseni, hahaha! Seni ni tak dpt dpisahkn..^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup! contoh seperti seni lukis.. kengkonon nak lukis orang.. kena ikut syarat.. nak berfotografi.. tu pun banyak ikut syarat agar kita tidak tergolong dalam golongan ahli neraka.. nauzubillah..

      Delete
  16. akak paling tak suka subjek seni lukis..

    tapi kalau seni fotografi, mmg minat. kat mana2 pun asik amik gambar. tapi tak minat amik gambar org lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. oh, akak minat landscape lah.. sama macam saya.. tak berapa suka dengan potrait :)

      Delete
  17. cantik pic tuh..sndiri punya ea?
    gudluck ea..jgn rsau..bidang seni amat luas..
    All the best!! ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup! my own picture.. take with DSLR camera.. first time belajar dengan DSLR.. teruja gitu.. hehehe

      btw, thanks a lot :)

      Delete
  18. ingat masa zaman jahilliah dulu,taknak sekolah agama wooo tapi bila dah beso ni, baru terhengeh nak masuk sekolah agama... menyesal tak sudah T_T

    ReplyDelete
  19. eh tak semestinya kita sekolah agama kta tak boleh berseni kann.
    ;)

    ReplyDelete
  20. Macam Machomil la. Seni gak, Seniman. HEHE XD

    ReplyDelete

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...