Friday, March 23, 2012

Pengalaman Buku yang Paling Berharga

[kredit from Google]

ya... pengalaman aku terhadap seorang lelaki... bukan kerana aku benci terhadap manusia yang bernama lelaki... sebab pengalaman aku mengenali seseorang yang membuatkan aku menjadi lebih berhati-hati... mengenali hati budi seorang lelaki... bak kata pepatah... patah tumbuh hilang berganti... bagi aku... benda yang dah patah dalam hati aku tu... tak akan tumbuh jika ada seseorang yang datang dengan ikhlas kepada aku lillahitaala... tidak menilai dari luaran tapi menilai dari sudut dalaman... menerima segala keburukan serta kekurangan...

aku mendapat hidayahNya ketika aku kecewa dan mula berputus asa... aku mengenali seorang hamba Allah yang banyak membantu aku... dari situ aku mula berubah... sama ada dari segi pemakaian serta dari sudut hati... dan aku juga mula belajar mencintai Allah... tapi apakan daya... hati manusia... kadang2 terselit rasa suka terhadap seseorang... 

oleh itu... jika ada seseorang yang mengenali aku... aku bukanlah perempuan sombong yang bongkak... aku cuma mahu menjadi wanita yang mahal... mahu menjadi wanita yang terbaik buat bakal suami... mahu menjadi muslimah yang solehah dan juga hamba Allah yang bencikan pada pergaulan bebas... 

MyLittleNote :: ini entri termatured yang pernah aku buat... ngeee~

Sakura menempek di entri ini:

:: Copyright Hanamiko Sakura ::

8 comments:

  1. You know what i feel right now ? I feel like ur word is much matured than me.. Hahahhhh =p

    ReplyDelete
  2. ai loike gegurl yang MAHAL ituew susah nak cari skrng ni :))

    ReplyDelete
  3. memang matured, hiihi alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  4. hihihi.. sesuai je dengan entry lady yg lady buat.. kata hati yg sama kot..

    ReplyDelete
  5. salam ^_^
    first time datang sini, salam kenal :)
    dan saya LIKE entry matured ni :D

    ReplyDelete
  6. oke laa tu matured.. hahaha !

    ReplyDelete
  7. entri termatured.
    ya..memang entri ni agak serius.

    ReplyDelete
  8. agak serius ucapannya...

    ingat tu wahai kaum adam...

    ReplyDelete

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...