Saturday, March 17, 2012

Perangai Anak...

Ehem2… aku buat entri sebegini bukan sebab aku dah ada anak… err, anak buah adalah… hehe… memang patut syurga terletak dibawah kaki ibu… memang payah jika membela, mendidik, mengasuh seorang anak… bab2 membela budak memang aku dah ada pengalaman sekarang ni… duduk rumah menjaga Hazem-chan sementara menunggu keputusan SPM yang tak lama lagi akan keluar… tapi, bab2 melahirkan anak… err, don’t ask me tau…=P pernah juga terdengar cerita ibu2 yang dah ada pengalaman ni… sakitnya tidak tergambar oleh daya imaginasi… glup! Tiba2 rasa takutlah pulak…

Okey… berbalik kepada tajuk asal… waduh! Payah banget urusin anak kecil… kadang2 bikin tension otak kepala ni… dengan perangai yang…….. entah lah… sampai berat aku jadi turun 2kg… dari 56 turun 54… gara2 menjaga budak kecil… serabut juga kan… em… memang perangai budak2 macam tu ek? Asyik nak ikut kehendak mereka aje… kalau tak dapat… mengamuk sakan… (mungkin dulu kecik2, aku lebih teruk) err, antara aku dengan Hazem-chan agak lain… disebabkan aku tak ada adik… aku layan Hazem-chan macam adik sendiri… well, kalau ada adik… tak lain tak bukan… memBULI… jahat tak makcu macam aku ni… HAHAHA… *dengan membuat wajah orang jahat*

HAHAHAHA

Ehemmm… budak umur 2 tahun dah pandai membuli… mungkin balasan aku membuli dia… dia pun membuli aku… huwahhh! Dan aku jugak dapat rasakan aura kejahatannya bila dia mengenakan aku dengan…….. buat2 nages kena buli… lepas tu, aku kena marah dengan ibu… see, memang agak tension lah… mentang2 putu sitok… dimanjakan sangat dengan atok dan nenek dia…

Ahak! Keluar mentol dari kepala… kalau korang rasa nak cepat turun berat badan… jaga budak kecik… yang hiperaktif tau… tip ikhlas dari aku… hehe… terbaik ^_-

Putu = bukan putu piring atau putu mayam… putu means cucu in bahasa jawa…
Sitok = means hanya satu/ seorang

MyLittleNote :: hari tu pergi sekolah, ramai cikgu + ustazah kata aku dah slim… err, apakah dulu aku gemuk?? kamu.. kamu.. dan kamu... terima kasih kepada sesiapa yang tag aku untuk join segmen... nanti banyak masa akan ku buat entri tentang segmen yang kamu tag... eden tak cukup waktu dan masa lah...

Ayam berkokok diatas rumah,
Ilalliqa’ ma’assalamah

J

Sakura menempek di entri ini:

:: Copyright Hanamiko Sakura ::

7 comments:

  1. jaga budak2 mmg memenatkan..hehe

    ReplyDelete
  2. yeahh !! mmg tips yg bagus utk kuruskan badan.. hahahh =p

    i suka bdak2 yg petah bercakap.. ada ja bendadia nak tanya.. hat tu syok layan ! =)

    ReplyDelete
  3. wahhh..bole amik tips utk kurus ni...hehehehehe ;p

    sy pun makcu juge :)

    ReplyDelete
  4. huh apada makcu nie.. see mama.. Hazem chan lebih sayang mama hikhik... bukti tak yah tunjuk la kan hehe.. =P

    ReplyDelete
  5. adik beradik dua2 kurus belaka..

    ~nak kutuk sy gemuk la tu kan?heheee

    ReplyDelete
  6. jaga hazem tu... jangan tak jaga :P

    ReplyDelete

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...