Thursday, March 29, 2012

Small People can do Big things...

aaahaak! mesti korang pernah dengar ayat ni kan? mungkin... ada sesetengah pihak yang pernah dengar ayat sebegitu... dan mungkin tidak... yess! yang pernah dengar tu... dah semestinya dekat iklan rancangan memasak realiti tv kanak2... Junior MasterChef... oh! aku sudah jatuh cinta dengan rancangan ini sejak musim yang pertama... percaya atau tidak... kanak2 yang seusia 5 tahun ada yang dah pandai memasak... dan semenjak itu... aku mula mengenali dunia MasterChef... sama ada Mesia punya atau luar negara punya...

[kredit from Google]

[kredit from Google]

dab bila aku skodeng2 blog orang... terjumpalah seorang designer cilik yang terkenal... (dan aku belum mengenalinya... huhu) cecilia cassini, gadis berusia 10 tahun sudah menjadi pereka fasion yang terkenal di dunia... nak tahu lebih lanjut? sila KLIK SINI :)

[kredit from Google]

[kredit from Google]

dan yang paling terkejut... kanak2 berusia 2 tahun sudah pandai menolong... sama ada menolong memasak... mengemas atau etc... agak berapa tak suka lah jika budak kecik itu kacau aku buat kerja... kerja yang hanya disiapkan dalam masa 10 minit jadi 30 minit... ish... ish... ish... nak tahu siapa budak itu.... jeng... jeng~

siapa lagi kalau bukan Hazem-chan... HAHAHA

MyLittleNote :: cer Mesia buat Junior MasterChef pulak... ada ke yang nak join?? err... tak pun buat Junior Project Runway... zaman sekarang bakat kanak2 sangat besar... tak kan nak hantar anak suruh jadi retis kot... menyanyi melalak... lalala~ eh!

Sakura menempek di entri ini:

:: Copyright Hanamiko Sakura ::

8 comments:

  1. Theyols masak apa ekkk???
    Teringin nk Tgk
    Curlasttt sgt gegurl yg jadik fashion designer tu malatop oke dah lama muka ala2 model tu....

    ReplyDelete
  2. budak kecik zaman sekarang dah kretif lagi inovatif... ngeh3 ^_~

    ReplyDelete
  3. hi awak. jom join segmen ni!

    http://lisathemell.blogspot.com/2012/03/lisa-buat-segmen-weyhh-haha-d.html

    ReplyDelete
  4. pandai buat2 ni lagi bagus kan dri nyanyi tuh.. adoi.. lg hebat budak2 tu dri diriku.. =)

    ReplyDelete
  5. bagus ni. rajin menolong. serap nilai ni sampai ke besar.

    ReplyDelete
  6. Salam Hanamiko,

    Amboi hebatnya anak2 ni....kecik2 lagi dah berbakat kan Hanamiko....terutama sekali yang kat bawah sekali tu,lagi lah hebat,baru 2 tahun saja he.he.he......comelnyaaaa....

    ReplyDelete
  7. wow.10 tahun dh jd pereka fesyen terkenallll..

    ReplyDelete
  8. wahhh...kecik2 dah berbakat....pandai ibu bapak dorg ajar ye :D

    ReplyDelete

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...