Tuesday, April 24, 2012

Percutian di Hujung Minggu...

alhamdulillah.. selesai sudah percutian aku ke negeri cik siti wan kembang selama 4 hari 3 malam.. ngee~ seronok sangat dapat jumpa mek, ayoh, dan lain2.. lagi2 berjimba ria di kawasan sawah.. tapi malangnya, padi dah dituai.. angin sepoi2 bahasa yang menyejukkan badan.. bermain di tali air membuatkan diri ini comot macam tak rupa manusia.. hahaha.. siapa tak suka balik kampung.. 


eh! cop...

aku memang orang kelahiran negeri selangor.. kampung aku semestinya dekat selangor juga.. sebelah bapa atau ibu.. tapi dekat kelantan tu.. kampung abang ipar.. hehehe.. bertolak pergi kelantan hari jumaat.. sampai sana dah magrib.. malam tu ada masak2 sebab esok subuh2 ada kenduri cukur jambul.. anak kepada adik abang ipar.. makan nasi dangang banyak2.. sampai terlampau kekenyangan.. hahaha.. hari sabtu, tak buat apa2.. saja jalan2 keliling kampung naik basikal mek.. hehehe.. malam tu, kaum2 adam pakat2 pergi stadium tengok bola.. kelantan vs kedah.. aku pun tengok juga.. dekat tv lah.. tak tau sokong mana.. mek pun kata " minat bola juga " dalam versi kelantan lah.. hehehe.. of korse aku minat.. dalam mesia aku sokong selangor.. dekat luar, aku sokong chelsea.. ngee~ esoknya pulak.. jalan2 dekat KB.. mula2 masuk pasar bulat.. dah lama tak masuk pasar bulat.. rindu sangat..(eceh! fefilling lah pulak..haha) kakak borong tudung.. ibu borong keropok.. aku tengok kakak speaking kelantanese.. fuyoo! tak macam orang jawa.. tabik sungguh dengan kakak.. sangat pro walaupun bukan orang kelantan.. ngee~ sedangkan aku sendiri pun tak berapa pandai sangat nak cakap kelantan.. hahaha

mengintai dari tinggat atas.. permandangan yang famos..

klik.. klik sebentar.. sebelum tersesat kehilangan jejak ibu, kakak, dan abang.. HAHA

dan ke esokkan harinya.. bertolak balik ke rumah sendiri.. sebelum balik selangor.. singgah dulu di Dungun, terengganu.. menziarahi adik abang ipar yang duduk dekat negeri penyu ni.. beli keropok lekor lagi.. ish.. ish.. memang feveret aku.. HAHA

sebelum sampai selangor, singgah lagi dekat perhentian apa ntah nama.. erm.. yang sebelum masuk terowong.. antara sempadan pahang dengan selangor tu.. singgah sebab nak solat asar.. aku pun terpandang insan jejaka yang berbaju merah.. dalam hatiku berbisik.. "macam Danny je?" aku tanya abang.. dan dia menjawab "pergilah tanya nama dia" glup! apalah.. ada ke patut.. tak mau lah.. entah2 salah orang ke.. takut pelanduk dua serupa.. nak tau Danny siapa??

[kredit to Google]

ni hah! orangnya..

MyLittleNote :: balik tu rasa macam tak sedap badan.. lawan juga virus2 demam tu.. alhamdulillah.. dapat juga lawan.. tiba2 terasa mood nak menetap dekat kelantan lah pulak.. seronok sangat.. ngee~

Sakura menempek di entri ini:

:: Copyright Hanamiko Sakura ::

15 comments:

  1. sepanjang duduk trengganu tak berkesempatan pun pegi kelantan lagi.. =)

    ReplyDelete
  2. bestnya! dh lama xbalik kelantan hehehehe...

    ReplyDelete
  3. dalam banyak2 negeri... kelantan lagi aku tak p.... huhuhu... teringin nak gi pasor atas ni... sapelah nak bawa aku...

    ReplyDelete
  4. PERHENTIAN GENTING SEPAH.. BETOL TAK HEHHEEH... SAYE ORE KLATE TAU NGEEEEEEEE

    ReplyDelete
  5. ai suker kelate semua org
    but food banyak yg sweet2 ngeee

    danny dah ader misai ngan janggut sejemput la ni....betul ker danny???

    ReplyDelete
  6. mmg bestkan cuti2 kat kelantan..kalau kaki shopping tu mmg tak menang tangan dan tak cukup mata nak pandang!

    ReplyDelete
  7. kelantan mmg best bila g..xrasa nk blk pun..kwn sy yg ckp..sy mmg org kelantan..hihi..

    ReplyDelete
  8. bestnya keropok..tlg makankan sikit tuk akak k...

    ReplyDelete
  9. cantik n kemas je pasar tu...sejuk hati tengok..haha..*tetiba xD

    ReplyDelete
  10. sampai hati pergi tak ajak..nak ikut juga..teringin nak pergi,nak tgk abe wan,tak tau bila dia ada cuti..ermmm


    #minum ubat jika sakit k.

    ReplyDelete
  11. uish...bestnya la bercuti kat pantai timur.rindu lak nak gi sana.hmmmm

    ReplyDelete
  12. waaaa... kalu aku borong kopok byk2.... peberet tu... huhuhu..

    ReplyDelete
  13. dah lama x pegi kelantan...best pegi kelantan sbb boleh shopping dan makanan sedap2

    ReplyDelete
  14. kalau pergi kelantan suka cari dodol dan buah salak..

    deman rindu dekat kelantan la tu.

    ReplyDelete
  15. Budu sokmo demo lanie.. haha budu kakchik mano ?? huk aloh mek lupo wie ko ibu ko ?? sapa ati mek lupo ko anok dio hok come nie.. iskhhh

    ReplyDelete

berbudi, berbahasa, kemana pergi ingat sentiasa,
biar pun cantik, paras dan rupa,
akhlak mulia yang lebih utama,
budi bahasa dipelihara,
sopan santun dijaga.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...